Δημοσιεύτηκε στις 19 Μαΐου 2021
Η τραγωδία του Αισχύλου Αγαμέμνων (458 π.Χ.), που αποτέλεσε το 1971 την εναρκτήρια παραγωγή του ΘΟΚ, ανεβαίνει φέτος το καλοκαίρι στο πλαίσιο των εορτασμών των 50 χρόνων από την ίδρυση του Οργανισμού, σε σκηνοθεσία Λέας Μαλένη. Πρόκειται για το πρώτο από τα τρία έργα της Ορέστειας, της μοναδικής σωζόμενης τριλογίας του Αισχύλου, ένα έργο βαθιά πολιτικό στον πυρήνα του, που ψηλαφίζει και φωτίζει τα σημάδια που αφήνει στη μοίρα των ανθρώπων ένα καθεστώς που γεννά βία.
Η σκηνή τοποθετείται μπροστά στο παλάτι των Ατρειδών, στο Άργος, όπου ο βασιλιάς Αγαμέμνονας επιστρέφει μετά το τέλος του Τρωικού Πολέμου, έχοντας δίπλα του την κόρη του Πρίαμου Κασσάνδρα ως λάφυρο. Η Κλυταιμνήστρα θα τον καλωσορίσει αρχικά, όπως αρμόζει σε έναν νικητή, και θα δεχτεί φιλόξενα την ξένη Κασσάνδρα στο παλάτι, βάσει ενός καλά μελετημένου σχεδίου εκδίκησης που στην τελική του πράξη περιλαμβάνει τη δολοφονία του συζύγου της με τη βοήθεια του εραστή της Αίγισθου.
Η αισχυλική τριλογία ανοίγει με μια αποτρόπαιη πράξη και θέτει τα πρώτα καίρια και τόσο επίκαιρα περί δικαίου και δημοκρατίας ερωτήματα. Η Λέα Μαλένη αναζητά την ουσία του έργου, έχοντας ως συνοδοιπόρους της ένα εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών και συνεργατών, για να θίξει ένα διαχρονικό ζητούμενο σε έναν κόσμο αντίρροπων δυνάμεων που δεν έπαψε ποτέ να πασχίζει να βρει την ισορροπία του.
Ταυτότητα παράστασης:
Μετάφραση: Νικολέττα Φριντζήλα
Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη
Σκηνικά: Χάρης Καυκαρίδης
Κοστούμια: Σόσε Εσκιτζιάν
Μουσική: Δημήτρης Ζαβρός
Χορογραφία-Κίνηση: Φώτης Νικολάου
Σχεδιασμός φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Ελένη Αναστασίου
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Άννη Βασιλείου
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά)
Ανδρέας Βασιλείου, Μάρκος Γέττος, Θανάσης Γεωργίου, Άννα Γιαγκιώζη, Ηλιάνα Κάκκουρα, Στέλιος Καλλιστράτης, Βασιλική Κυπραίου, Χριστίνα Κωνσταντίνου, Aurora Alexandra Marion, Γιάννης Μίνως, Βασίλης Μιχαήλ, Μανώλης Μιχαηλίδης, Φώτης Νικολάου, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Παναγιώτα Παπαγεωργίου, Ανδρέας Παπαμιχαλόπουλος, Ελένη Σιδερά, Νιόβη Χαραλάμπους, Χάρης Χαραλάμπους, Μαρίλια Χαριδήμου, Άγγελος Χατζημιχαήλ
Παραστάσεις
Λευκωσία: Αμφιθέατρο Μακαρίου ΙΙΙ
Από 16 Ιουλίου 2021
Πληροφορίες/Εσιτήρια
Ταμείο Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717, www.thoc.org.cy
Τιμές Εισιτηρίων
€17 / €8 (άνεργοι, συνταξιούχοι, πολύτεκνοι με την επίδειξη του αντίστοιχου αποδεικτικού εγγράφου και άτομα κάτω των 25 ετών με την επίδειξη πολιτικής ταυτότητας)
*Θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, σύμφωνα με τα σχετικά διατάγματα του Υπουργείου Υγείας.
Σχετικά
10+1 θεατρικές παραστάσεις για δεις τον Μάιο
Η σεζόν ολοκληρώνεται με πρεμιέρες, επαναλήψεις έργων, κωμωδίες, δράμα και παραστάσεις εξ Ελλάδος
Πάμε για Θέατρο Σκιών και Καραγκιόζη με τα παιδιά
Βλέπουμε την παράσταση "Ο Καραγκιόζης δάσκαλος"
"Ολόκληρη η βίβλος σε μια ώρα" σε νέο κύκλο παραστάσεων
Μία παράσταση που δεν πρέπει να χάσεις
Παράταση για τα «Μικρά συζυγικά εγκλήματα» από το Θέατρο Διόνυσος
Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Σώτου Σταυράκη
Η γαλλική κωμωδία "Le Prenom" ανεβαίνει στην Κύπρο με τους Ι. Μιχαηλίδη, Ρ. Λουιζίδου, Κ. Κατσούλης, Ν. Μακρυγιάννη και Λ. Ζαμπετάκη.
Σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Υποβολή αιτήσεων για την 24η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου
Η πλατφόρμα θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 15ης και 17ης Νοεμβρίου 2024 στο Θέατρο Ριάλτο, στη Λεμεσό
"[Α]πίθανες Ιστορίες - Η διαδικασία": Ενα θεατρικό αναλόγιο για τη Σουηδική Αρχαιολογική Αποστολή στην Κύπρο (1927-31)
Στον κήπο του Κυπριακού Μουσείου στη Λευκωσία
"Πριν έρθει ο Γερμανός" για τρεις παραστάσεις στο Flea Theatre
Ένα σύγχρονο θεατρικό έργο για τη νόσο του Αλτσχάιμερ
Tα μεγαλύτερα ονόματα του θεάτρου στην πρώτη διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου Κύπρου
29 Απριλίου - 16 Ιουνίου 2024, Παττίχειο Δημοτικό Θέατρο, The Warehouse by ITQuarter, ΕΤΚΟ και Ξενοδοχείο Βερεγγάρια, Λεμεσός
Το αφιέρωμα της Φίνος Φιλμ στον Γιάννη Φέρτη που «έφυγε» χθες από τη ζωή
Η Φίνος Φιλμ, αποχαιρέτησε τον μεγάλο ηθοποιό, με ένα βίντεο στο Instagram
"Στο ροζ μου συννεφάκι": Μία διαδραστική παράσταση για μικρούς και μεγάλους στο Κτήριον 53
Με ένα πρωτότυπο κείμενο που καταφέρνει να θίξει σοβαρά θέματα περιθωριοποίησης και εκφοβισμού