Guide , Ταξιδιωτικές Πληροφορίες

Ακάμας: Φύσει και θέσει μαγικός!

Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες έχουν την εντύπωση ότι οι διακοπές στην Κύπρο περιορίζονται στο τρίπτυχο καλοκαίρι-ήλιος-θάλασσα. Προφανώς, όλοι αυτοί, δεν έχουν επισκεφτεί τον Ακάμα τέτοια εποχή.

Δημοσιεύτηκε στις 18 Απριλίου 2013

Τι χρειάζεσαι για να πας ως τον Ακάμα; Καλή παρέα, ένα αυτοκίνητο 4x4, μια καλή φωτογραφική μηχανή, ενδεχομένως ένα ζευγάρι κιάλια, ενώ ακόμα καλύτερα θα ήταν αν μαζί σου ερχόταν κάποιος άνθρωπος που να γνωρίζει καλά την περιοχή, έτσι ώστε ούτε χάρτες να χρειάζεται να ανοίξεις ούτε να εξαρτάσαι απ' το GPS. Πόσω μάλλον όταν ο γνώστης της περιοχής είναι παράλληλα και βιολόγος, ή καλύτερα... βιολόγοι, όπως ήταν στη δική μας περίπτωση, μια και μαζί μας είχαμε δύο από τους λειτουργούς του Terra Cypria (Κυπριακό Ίδρυμα Προστασίας του Περιβάλλοντος). Πρόκειται για ένα ίδρυμα το οποίο μαζί με τον Εκδοτικό Οίκο ΔΙΑΣ, την τηλεόραση ΣΙΓΜΑ και ορισμένους άλλους φορείς έχουν αναλάβει το έργο "BIOforLIFE", σκοπός του οποίου είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση για την αξία της βιοποικιλότητας στη ζωή μας. Τι πιο ωραίο από το να περπατάς στο Φαράγγι του Άβακα και να σε ενημερώνουν για όλα όσα συναντάς στο διάβα σου. Να μαθαίνεις για λουλούδια, πουλιά, πεταλούδες και πολλές άλλες λεπτομέρειες που σε κάνουν να εκτιμάς απεριόριστα την κυπριακή φύση. Νιώθουμε ειλικρινά πολύ τυχεροί που είχαμε μαζί μας τους Λεύκιο Σεργίδη και Αθηνά Παπαθεοδούλου, όπως επίσης και το Nissan Juke Nismo, ένα εξαιρετικό SUV turbo αμάξι με κίνηση και στους 4 τροχούς!
Πού βρίσκεται;
Τον Ακάμα μπορείς να τον προσεγγίσεις μέσω του Αγίου Γεωργίου Πέγειας, μέσω της Δρούσειας, μέσω του Νέου Χωριού κοντά στο Λατσί, όπως επίσης και μέσω μιας διαδρομής που περνά από τα Λουτρά της Αφροδίτης. Εμείς προτιμήσαμε τον Άγιο Γεώργιο Πέγειας, έτσι ώστε να το πάρουμε από την αρχή και να σταματήσουμε σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία γινόταν.
Τι να δεις & τι να κάνεις
Ο Ακάμας είναι ενταγμένος στο δίκτυο Natura 2000, το οποίο ως γνωστό αποτελεί ένα από τα πλέον φιλόδοξα ευρωπαϊκά προγράμματα για την προστασία της φύσης. Μόνο αν τον διασχίσεις κι αν του αφιερώσεις ώρες και ματιές, θα καταλάβεις πόσο γενναιόδωρη ήταν η φύση στην περίπτωσή του. Αυτό κάναμε εκείνη την Τρίτη. Πήγαμε πρωί και φύγαμε βράδυ. Πρώτη στάση το Φαράγγι του Άβακα. Αφήσαμε το Juke να ανασάνει λίγο μετά το μακρύ ταξίδι από Λευκωσία και αρχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος του ποταμού "Αβγά" -εξ ου και η ονομασία του φαραγγιού. Ο Λεύκιος και η Αθηνά μάς ενημέρωναν για κάθε φυτό που συναντούσαμε, τόσο με τις λατινικές (επίσημες) ονομασίες τους όσο και με αυτές που χρησιμοποιούνται ευρέως. Οι αόρατοι, οι σιηνές, το ρασιή, η αρκοσιυλλιά, η στερατζιά με τους δηλητηριώδεις καρπούς, οι οποίοι χρησιμοποιούνταν παλαιότερα για νάρκωση των χελιών, είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά φυτά μεσογειακού κλίματος που σταθήκαμε και φωτογραφίζαμε. Έπειτα από περπάτημα μισής ώρας περίπου, ενίοτε μέσα στο τρεχούμενο νερό του ποταμού, φτάσαμε στο σημείο όπου το φαράγγι στενεύει πολύ. Το θέαμα απερίγραπτο. Εκεί είδαμε και μία από τις χαρακτηριστικές μπλε πεταλούδες του Ακάμα, όχι όμως και τις πεταλούδες της Ρόδου, που επίσης συναντάς στην περιοχή. Συνήθως, αυτές συναντιούνται Μάιο και Ιούνιο, ενώ αποτελούν και έναν από τους σημαντικούς λόγους που ο Ακάμας είναι περιοχή υπό προστασία. Καθίσαμε για λίγο, φωτογραφίσαμε το σκηνικό μαζί και κάποια πρωτόγονα φυτά, όπως τα "μαλλιά της Αφροδίτης", είδαμε από μακριά μια φωλιά με νυχτερίδες, αλλά και διάφορα άλλα πουλιά όπως τσίχλες και περδίκια και επιστρέψαμε στο αμάξι. Ακολούθως, θα πηγαίναμε στη Λάρα, στο σημείο όπου ως γνωστό αναπαράγονται οι "πράσινες χελώνες" και οι "καρέτα-καρέτα". Μια αχανής παραλία-όνειρο με ολόλευκη άμμο. Απερίγραπτη η ομορφιά και η αίσθηση που αποκτάς κοιτάζοντάς την. Επόμενος σταθμός οι Σμιγιές. Μέχρι, όμως να φτάσουμε ως εκεί, σταματήσαμε μέχρι και δέκα φορές. Τη μια για να δούμε τις ορχιδέες (σημείωσε ότι στην Κύπρο υπάρχουν 49 διαφορετικά είδη), την άλλη για να δούμε τη Λάρα πανοραμικά, ενώ μέχρι και στο ψάξιμο για τις τουλίπες βγήκαμε. Δυστυχώς, δεν σταθήκαμε τυχεροί αφού σύμφωνα με τον Λεύκιο θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι και τον Απρίλιο, οπότε και σκάνε μύτη. Τελευταίος σταθμός ο Πύργος της Ρήγαινας. Ένα σημείο στο οποίο βρίσκεται μια τεράστια βελανιδιά, όπως επίσης και η αφετηρία του "Μονοπατιού Άδωνις", το οποίο είναι κυκλικό, έχει μήκος 7,5 χλμ. και συνδέεται με το "Μονοπάτι Αφροδίτη" που έχει ως σημείο εκκίνησης τα Λουτρά της Αφροδίτης. Μετά και τη Ρήγαινα και αφού περάσαμε μέσω του εκδρομικού χώρου "Σμιγιές" και δίπλα στο παλιό εκκλησάκι του Αγίου Μηνά, φτάσαμε στο Νέο Χωριό και σε πολύ λίγο στο Λατσί, όπου καθίσαμε για φαγητό. Σχετικά κουραστική η διαδρομή, απολαυστική, όμως, πέρα για πέρα. Το τοπίο, απλώς μαγευτικό!
Πού να φας
Λατσί και φρέσκο ψάρι πάνε μαζί, οπότε επίλεξε μια από τις ψαροταβέρνες δίπλα στη θάλασσα. Από τα γνωστά, προτείνουμε το "Περιγιάλι" (26321288), ενώ και το φαγητό στο ξενοδοχείο "Σούλι" (26321088) είναι υπέροχο. Στην προκειμένη περίπτωση καθίσαμε στο "Σούλι" και δοκιμάσαμε το καλαμάρι και τις συναγρίδες. Αρκετά καλή επιλογή και τα δύο, όπως και το γλυκό καρυδάκι με το οποίο κάναμε γκραν φινάλε. Ειδικά, δε, τώρα που ανοίγει ο καιρός, τα τραπέζια στο κιόσκι δίπλα στη θάλασσα θα γίνουν περιζήτητα. Για κάτι αλλιώτικο, με έμφαση στην κυπριακή παράδοση, πας είτε στον Κάθηκα, μέσω Δρούσειας, για μεζέ στον "Γιάννη" (26633353), είτε στη Μηλιού, φεύγοντας απ' το Λατσί, για μεζέ στον "Παγκράτιο" (70003757).

BIOforLIFE
Ένα έργο που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LIFE+ της Ε.Ε., έχει προϋπολογισμό που ανέρχεται στο €1.409.814, έχει διάρκεια τριών χρόνων και έχει ως σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την αξία της βιοποικιλότητας στη ζωή μας μέσω των ΜΜΕ. Κύριος στόχος του έργου είναι η συμβολή στην ευρωπαϊκή προσπάθεια για αναχαίτιση της απώλειας της παγκόσμιας βιοποικιλότητας, με συγκεκριμένη αναφορά σε θέματα όπως τα μεταναστευτικά πουλιά που σκοτώνονται κάθε χρόνο ως αποτελέσματα της παράνομης παγίδευσης αμπελοπουλιών, την ελλιπή γνώση μας για τα κυπριακά απειλούμενα είδη πανίδας και χλωρίδας, την αποδοχή του δικτύου Natura 2000 στην Κύπρο, την κατανόηση της βιοποικιλότητας και της ανάγκης προστασίας των ειδών και οικοτόπων από τις αρμόδιες Αρχές (αστυνομία, εισαγγελείς και δικαστικές Αρχές) και, τέλος, τον αποτελεσματικότερο συνυπολογισμό του παράγοντα της προστασίας της βιοποικιλότητας σε αποφάσεις αρμοδίων που αφορούν την αλλαγή χρήσης γης.

Σχετικά

27 28 29 30 31
Όλη η ατζέντα

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις το email σας!

Eγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις στο email σας!