Δημοσιεύτηκε στις 18 Ιανουαρίου 2016
Αμερική, 1982. Τρεις άβγαλτοι νέοι επαναπροσδιορίζουν την ταυτότητά τους όταν μπλέκουν με κλεμμένα λεφτά, ναρκωτικά, το σεξ και το θάνατο. Ανακαλύπτουν τι σημαίνει ευθύνη και πως αυτή αφορά πρωτίστως τους εαυτούς τους, πως επηρεάζει τους ανθρώπους γύρω τους.
Κύπρος, 1993. Το σκληρό (και υποκριτικά απαιτητικό) αυτό έργο του Kenneth Lonergan φαντάζει μακρυνό και ξένο στο πλαίσιο της Νέας Υόρκης. Στην Κύπρο τη δεκαετία του ‘90 ζούσαμε μια περίοδο όπου τα “βρώμικα” της κοινωνίας ήταν κρυμμένα κάτω από το χαλί –τα ναρκωτικά, η βία και το έγκλημα συμβαίναν σε άλλους. Δεν είχε ξεκινήσει ακόμα η αναγνώριση πως το χόρτο ήταν προσβάσιμο, πως ο υπόκοσμος στόχευε σε νέους ανεξαρτήτως κοινωνικής τοποθέτησης, πως οι έφηβοι γαμιούνταν στις υπόγειες διαβάσεις. Οι οικογένειες με “εσωτερικά θέματα” κατά κανόνα ακολουθούσαν το ρητό τα εν οικω μη εν δημω, ή απλά κάναν τα στραβά μάτια. Η μαύρη μαγεία, το χέβι μέταλ, τα ανεξέλεγκτα βράδια και η σεξουαλική επαφή ήταν της εφημερίδας. Η ανησυχία εκφραζόταν με το ναρκωτικό στο ποτό(!), το προφυλακτικό ήταν ακόμα βρώμικη λέξη.
Ο συγγραφέας του έργου εντοπίζει διαπεραστικά τις στιγμές που ένας νέος στιγματίζεται εφ όρου ζωής. Μια εφαπτομένη επαφή με το θάνατο, η αποκόλληση από την παιδική νοσταλγία χάρην του έρωτα, η στιγμή που χάνεται η παρθενιά: φαντάζουν στους ενήλικες, πλέον, περαστικά συμβάντα. Σκιαγραφόντας γλαφυρά τις στιγμές που η ταυτότητα των χαρακτήρων αποκτά αληθινή υπόσταση ανεξάρτητα από τον περίγυρό τους και που γεννιέται ο άνθρωπος που τόσο καιρό έβραζε κάτω από την επιφάνεια, ο Lonergan γραπώνει μια διαχρονική έννοια στην διαδικασία της ωρίμανσης.
Σχηματιστίκαμε την δεκαετία του ’90 μέσα στην ροκ κουλτούρα της Ευρώπης και της Αμερικής. Ωριμάσαμε εν δημω, παρά τα δρακόντια μέτρα των γονιών μας. Να επισκεφτούμε ξανά τις στιγμές αυτές με μια εκ των έσσω ματιά, προσωπική και με συναισθηματική εμπλοκή. Έχει αλλάξει η χροιά των συνθηκών αλλά η βασική αλήθεια παραμένει η ίδια: το παιδί σπάζει και θα σπάζει αλυσίδες για να γίνει ο εαυτός του.
Η μετάφραση και η σκηνοθεσία του έργου ανήκει στον Ευριπίδη Δίκαιο.
Τα σκηνικά και κοστούμια του Χάρη Καυκαρίδη
Η μουσική επιμέλεια της Άντριας Ζένιου
Οι φωτισμοί του Βικέντιου Χριστιανίδη
Κατασκευή σκηνικού Μιχάλης Μανελίδης
Παίζουν οι ηθοποιοί: Νεκτάριος Θεοδώρου, Άντρια Ζένιου και Ανδρέας Παπαμιχαλόπουλος
-
Πολιτιστικό Κέντρο Βλαδίμηρος Καυκαρίδης (Σατιρικό Θέατρο)
25 Μαρτίου - 27 Μαρτίου 2016
Σχετικά
Παράταση για τα «Μικρά συζυγικά εγκλήματα» από το Θέατρο Διόνυσος
Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Σώτου Σταυράκη
Ο δημοφιλής κωμικός και youtuber επιστρέφει για μία παράσταση στην Κύπρο
Τίποτα δεν ξεφεύγει από την κοφτερή ματιά του Mikeius
Περί... (εκ)παιδεύσεως: Θεατρική παράσταση σε μορφή podcast
Με τις Νικολέττα Χριστοφόρου και Έλενα Κουσιαππή Ανδρουλιδάκη
Τελευταίες παραστάσεις στη Λευκωσία του έργου "Κολιέ από μαργαριτάρια" στο Θέατρο Ανεμώνα
Ένα έργο εμπνευσμένο από την τραγική ζωή της "Δήμητρας της Λέσβου".
3 εξαιρετικές αθηναϊκές παραστάσεις έρχονται στην Κύπρο
Ελληνικό θέατρο στην Κύπρο μέσα από τρεις απολαυστικές θεατρικές παραστάσεις
Συνεχίζονται οι παραστάσεις του έργου «Αλεπούδες» από τη θεατρική ομάδα Poınt To Contemporary Theater
Το έργο βραβεύτηκε στον διαγωνισμό θεατρικής γραφής «Papatango New Writing” και έκανε πρεμιέρα στο Λονδίνο το 2011
Η «Αφροδίτη με Γούνα» με την Αντωνία Χαραλάμπους ξανά στη σκηνή
Η θεατρική ομάδα “Σόλο για τρεις” έφερε στην σκηνή του νησιού το έργο του David Ives, που έπαιξε για πρώτη φορά στο Broadway το 2010.
4 επιπλέον παραστάσεις για την "Αφροδίτη με Γούνα"
Με τους Αντρέι Κρουπά και Αντωνία Χαραλάμπους
«Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» του Μπρεχτ ανεβαίνει στον ΘΟΚ
Από 16 Φεβρουαρίου 2024 στον ΘΟΚ
TIFL: Θεατρική παράσταση από το ''Βήμα σε νέους καλλιτέχνες"
Η παράσταση απευθύνεται σε εφήβους και σε ενήλικο κοινό.