Δημοσιεύτηκε στις 12 Οκτωβρίου 2021
Η Γκαλερί "Opus 39" παρουσιάζει τη νέα εικαστική πρόταση ‘Γη & Θάλασσα’ της ζωγράφου Μαρίνας Εμφιετζή και της κεραμίστριας Σίλιας Ποτούδη Macpherson στις εγκαταστάσεις του EKATE. Τα εγκαίνια θα τελέσει η Άννα Μαραγκού τη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021 στις 7.30μ.μ.
Μαρίνα Εμφιετζή
Η ιστορία της Μαρίνας Εμφιετζή ξεκινά στην Αμμόχωστο, με τον ήχο των κυμάτων της θάλασσας και την καυτή άμμο κάτω από γυμνά πόδια. Το πατρικό της χτισμένο κατά μήκος της γραφικής ακτογραμμής, πέρασε τις περισσότερες μέρες της στην παραλία. Εδώ συνειδητοποίησε την απεριόριστη ‘ελευθερία’ του Ωκεανού. Ο ωκεανός και τα νερά του, γεμάτος ζωή και δυνατότητες, είναι μέρος των πιο χαρούμενων αναμνήσεων της. Είναι από αυτά τα οποία αντλεί έμπνευση για τη δουλειά της και γιατί τα έργα της έχουν τη δύναμη να προκαλέσουν έντονα αισθήματα νοσταλγίας και ελευθερίας. Ταξιδιώτης του κόσμου, η Μαρίνα έχει αποκαλέσει πολλά μέρη σπίτι της. Οι ανθρωπογενείς παραλίες του Ντουμπάι, οι πολυπληθείς αγορές της Αιθιοπίας, και πρόσφατα, ο γκρίζος ουρανός του Λονδίνου, ο κάθε προορισμός φέρνει τη δική του παλέτα χρωμάτων στη νέα δουλειά της Μαρίνας. Δημιουργημένοι με στιβαρή ενέργεια, οι πίνακές της έχουν παιχνιδιάρικες υφές και ξεχωριστό στυλ. Φέρνουν στην επιφάνεια χαμένες αναμνήσεις˙ κοντά στο νερό, τον ήχο των βρυχηθμένων κυμάτων, την αίσθηση του ζεστού αέρα στο δέρμα. Με μεταφορική έννοια της παροδικής ανθρώπινης εμπειρίας, το έργο της υποδηλώνει ότι περνάμε στο ταξίδι της ζωής, συνεχώς μεταβαλλόμενο και ελεύθερο.
Σίλια Ποτούδη Μακφέρσον
Τα έργα της Σίλιας Ποτούδη Μακφέρσον πηγάζουν από την αγάπη της για την ιστορία και τον πολιτισμό. Είναι εμπνευσμένη από την Αρχαία Ελληνική και Κυπριακή κεραμική, ιδιαίτερα από την εποχή του Χαλκού, με τη χαλαρή γεωμετρική διακόσμηση και την χρήση σκραφίτο, καθώς και από τις αφρικανικές παραδόσεις. Έζησε στην Κένυα για πολλά χρόνια όπου έμαθε παραδοσιακές τεχνικές κατασκευής. Η ιαπωνική φιλοσοφία του wabi sabi, που γιορτάζει τη φύση με τις «ατέλειές» της, έχει επίσης ενσωματωθεί στην πρακτική της. Της αρέσει πως τα κεραμικά ενώνουν εποχές και έθνη. Ο στόχος μου να δώσω σύγχρονη έκφραση σε αρχαία τέχνη. Τα δοχεία της Celia είναι συνήθως κατασκευασμένα στο χέρι. Κάποτε χρησιμοποιεί τον τροχό για να ξεκινήσει ή να τελειώσει ένα κομμάτι. Αποφεύγει τα σκληρά γιαλώματα, προτιμώντας τη φυσική, ματ αίσθηση του γυμνού πηλού.
«Τα αγγεία μου έχουν αναγνωρίσιμες μορφές αλλά δεν έχουν πραγματική χρησιμότητα και λειτουργούν ως αφηρημένα γλυπτά σε ένα δωμάτιο.»
ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
Δευτέρα - Σάββατο: 10.30 π.μ. -12.30 μ.μ. & 5.30 - 9.00 μ.μ.
Κυριακή: 5.30 - 9.00 μ.μ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ - 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
ΧΩΡΟΣ: EKATE (11 Παίονος, 1016 Λευκωσία, T 22-466426/99-444726)
-
Οίκημα Ε.ΚΑ.ΤΕ.
25 Οκτωβρίου - 05 Νοεμβρίου 2021
Σχετικά
Traveller: Έκθεση έργων της Ελληνίδας σύγχρονης εικαστικού Κικής Κολυμπάρη
Η γκαλερί Stand in Line παρουσιάζει ατομική έκθεση ζωγραφικής της Κικής Κολυμπάρη, με τίτλο “Traveller”
"Ήταν ωραία": Ατομική έκθεση της Έλενας Σαββίδου στον πολιτιστικό χώρο Thkio Ppalies
Η καλλιτέχνις κατασκευάζει ένα ηφαιστειακό τοπίο που κατοικείται από λείψανα του παρόντος και πλάσματα άγνωστα ακόμη
Ομαδική έκθεση ζωγραφικής κωφών καλλιτεχνών
Τα εγκαίνια θα τελέσει ο έντιμος Δήμαρχος Γερμασόγειας
Οι νικήτριες φωτογραφίες του διαγωνισμού British Wildlife Photography
Η νικήτρια φωτογραφία που επέλεξε το κοινό είναι μια μπάλα που ξεβράστηκε στο Ντόρσετ της Μεγάλης Βρετανίας
"Η ζωγραφική ως αναψυχή" του Κωνσταντίνου Τζέπρα
Μία έκθεση ζωγραφικής με πολλές επιστρώσεις του λαδιού
Η Μπιενάλε Λάρνακας ανακοινώνει το θεματικό της πλαίσιο για το 2025
Οι λεπτομέρειες για το ανοιχτό κάλεσμα στους καλλιτέχνες
Hand and Head walking: Εργαστήρια με την εικαστικό Κυριακή Κώστα
Re-mapping the practice “Head and Hand walking”
Έκθεση των μικρών δημιουργών της Αιγαία
Χρώματα, πινελιές, γλυπτά, κεραμικά, πίνακες, φωτογραφίες, χαρακτήρες, αντικείμενα, ιστορίες
«Φανερώματα: Όψεις του αλλόκοσμου στη ζωγραφική και το σχέδιο» στο Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσία
H έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 21 Μαρτίου 2024 και θα διαρκέσει μέχρι τις 13 Ιουλίου 2024.