Δημοσιεύτηκε στις 08 Ιουλίου 2019
Στον Ιππόλυτο, μια τραγωδία με φιλοσοφικές, θρησκευτικές και υπαρξιακές αναζητήσεις, ο Ευριπίδης στήνει μια αριστοτεχνική θεατρική παγίδα κλιμάκωσης του τραγικού, όπου οι θεοί παίζουν καθοριστικό ρόλο, οδηγώντας τους ανθρώπους σε μια καταστροφική συνωμοσία σιωπής, στο αναπόφευκτο σφάλμα, στην τιμωρία αλλά και στη συγχώρεση.
Με κεντρικά πρόσωπα τη Φαίδρα και τον γιο του συζύγου της, Ιππόλυτο, ο Ευριπίδης υφαίνει μια τραγωδία για το δίλημμα μεταξύ πάθους και λογικής, τον άνομο έρωτα, τον παράφορο οίστρο και τις τραγικές συνέπειές του.
Η ισπανική παραγωγή, που παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι στο 64ο Φεστιβάλ της Μέριδα και έλαβε εγκωμιαστικές κριτικές, επιχειρεί να ανασυνθέσει την πρώτη ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη Ιππόλυτος Καλυπτόμενος, έχοντας ως βάση τον διασωθέντα Ιππόλυτο Στεφανηφόρο.
Η διασκευή, γραμμένη από τους Emilio del Valle και Isidro Timón έχει σφυρηλατηθεί με απόλυτο σεβασμό στο πρωτότυπο κείμενο. Η σκηνική πρόταση βασίζεται στη δύναμη της ερμηνείας και συγχωνεύει διάφορες σκηνικές τεχνικές· ερμηνεύεται από μια μεγάλη ομάδα επαγγελματιών του θεάτρου, οι οποίοι από την Εξτρεμαδούρα, μια επαρχιακή περιοχή της Ισπανίας, χαρίζουν μια βραβευμένη παράσταση που χειροκρότησαν οι κριτικοί και το κοινό.
▪ Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους
*Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 16 ετών
[Υπό την αιγίδα της Πρεσβείας του Βασιλείου της Ισπανίας στην Κυπριακή Δημοκρατία]
Η ταυτότητα της παραγωγής
Διασκευή/Δραματουργία: Isidro Timón, Emilio del Valle
Σκηνοθεσία: Emilio del Valle
Σκηνικά: Isidro Timón, Emilio del Valle
Κοστούμια: María de Melo
Μουσική: Álvaro Rodríguez Barroso
Σχεδιασμός φωτισμού: José Manuel Guerra
Σχεδιασμός ήχου: Jorge Muñoz
Σχεδιασμός μακιγιάζ/Κομμώσεις: Carlos Tello
Βοηθοί σκηνοθέτες: Jorge Muñoz, Gustavo del Río
Υπεύθυνοι παραγωγής: Isidro Timón, Luis S. Molina
Τεχνική διεύθυνση: La Almena Producciones, Maltravieso Teatro
Ομάδα παραγωγής: Clara Barquilla, Ana Mos, Jesús Pablos Castañeda, Esther Sáenz
Διανομή:
Juan Díaz (Ιππόλυτος), Camila Almeda (Φαίδρα), José A. Lucia (Θησέας), Cristina Gallego (Τροφός), Amelia David (Άρτεμις), Mamen Godoy (Αφροδίτη), Rubén Lanchazo (Αγγελιαφόρος/Κυνηγός), Javier Uriarte (Ακόλουθος Θησέα/Κυνηγός)
Γυναίκες της Τροιζήνας (Χορός): Estefanía Ramírez, Raquel Bravo, Guadalupe Fernández, Sara Jiménez
Μουσικός επί σκηνής: Fernanda Valdés
Τρομπόνι: Javier Uriarte
Βιολί: Estefanía Ramírez
Σημείωμα σκηνοθέτη
Ο Ιππόλυτος είναι ένα σύγχρονο κλασσικό έργο, εξαιρετικά ενδιαφέρον για μας σήμερα. Η σύγκρουση μεταξύ του έρωτα που αισθάνεται η Φαίδρα για τον Ιππόλυτο θα την οδηγήσει στην αυτοκτονία ωθούμενη από την αδιαλλαξία του Ιππόλυτου και το τι θα πει ο κόσμος. Η ήττα μιας γυναίκας που ντρέπεται γιατί αγάπησε εν αντιθέσει με την αδιαλλαξία ενός άντρα που λέει «εύχομαι όλες εσείς οι γυναίκες να πεθαίνατε», εκφράζει ξεκάθαρα την πάλη άντρα-γυναίκας όπου η γυναίκα βρίσκεται πάντοτε σε μειονεκτική θέση. Η κοινή λογική εκφράζεται από την τροφό, μια γυναίκα που εκπροσωπεί την αγάπη άνευ όρων και που δε θα μπορούσε να βρίσκεται πιο μακριά από εκείνες τις θεές των οποίων η ευτυχία των γιων και των κόρων τους μετράει πολύ λιγότερο από τη διαμάχη μεταξύ τους για να αποδείξουν ποια από τις δύο είναι ισχυρότερη.
Στη δική μας πρόταση η τραγωδία βαραίνει τη Φαίδρα. Δεν μπορεί να αντισταθεί στον ερωτά της για τον Ιππόλυτο. Αναλαμβάνει την ευθύνη για το τραγικό της λάθος και αυτοκτονεί. Διαβάζοντας τους τίτλους των έργων του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι όλοι είτε συλλογικοί (Πέρσες, Τρωάδες κλπ.) ή ατομικοί (Οιδίποδας, Μήδεια κλπ.) ήρωες/ηρωίδες.
Η εκδοχή που γράψαμε ο Isidro Timón και εγώ είναι εμπνευσμένη και από τα δύο έργα του Ευριπίδη, την επιτυχή και την αποτυχημένη εκδοχή, έχοντας υπόψη και τη Φαίδρα του Σοφοκλή και εκλογικεύοντας την παθιασμένη, συναισθηματική και σεξουαλική σχέση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας που πέραν από την κοινωνική τους σχέση, μητριά-προγονός, ήταν δύο νέοι άνθρωποι παρόμοιας ηλικίας. Πάντοτε μέσα από τον τεράστιο σεβασμό που εμπνέει ένας συγγραφέας που κατάφερε να αντισταθεί στη δοκιμασία του χρόνου τόσο καλά.
Emilio del Valle
ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ του Ευριπίδη, Ισπανία
▪ Δευτέρα 8 Ιουλίου, Αρχαίο Ωδείο Πάφου
▪ Τετάρτη 10 Ιουλίου, Αμφιθέατρο «το σκαλί», Αγλαντζιά
Πληροφορίες: 7000 2414 │ www.greekdramafest.com
Έναρξη παραστάσεων στις 21:00 │ Προσέλευση στο θέατρο πριν από τις 20:40
Τιμές εισιτηρίων:
€12 κανονικό
€6 μειωμένο (μαθητές, φοιτητές, εθνοφρουροί, συνταξιούχοι, άνεργοι)
€45 ενιαίο (ανά άτομο για παρακολούθηση πέντε παραστάσεων)
€10 για ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων ανά παράσταση) στο ticketing@soldoutticketbox.com
Δωρεάν είσοδος, κατόπιν έγκαιρης κράτησης δελτίου ελευθέρας εισόδου στο τηλ. 7000 2414 (τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από την κάθε παράσταση), για:
▪ ΑμεΑ, με την προσκόμιση της κάρτας στην είσοδο,
▪ μέλη του ΚΚΔΙΘ, με την επίδειξη της ανανεωμένης Διεθνούς Κάρτας Μέλους του ΔΙΘ για το 2019.
Πώληση εισιτηρίων:
▪ Ηλεκτρονική αγορά: www.soldoutticketbox.com
▪ Σημεία πώλησης εισιτηρίων:
□ Καταστήματα STEPHANIS παγκύπρια
□ Περίπτερα SOEASY στη Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό
□ Περίπτερο ΤΙΜΕ OUT στην Πάφο
□ Περίπτερο In N Out στο Παραλίμνι
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ
Πληροφορίες για την παρακολούθηση παραστάσεων στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου:
Λόγω των εργασιών που πραγματοποιούνται σε σημεία της λεωφόρου Αποστόλου Παύλου, το κοινό θα εισέρχεται στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου από την είσοδο απέναντι από την κατακόμβη Αγίας Σολομωνής (κατεύθυνση από τον κυκλικό κόμβο του Kings Avenue Mall προς το λιμανάκι της Κάτω Πάφου). Κατά την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο, θα υποδεικνύονται οι χώροι στάθμευσης. Η είσοδος θεατών στον αρχαιολογικό χώρο επιτρέπεται από τις 20:00, ενώ η είσοδος θεατών στο θέατρο επιτρέπεται στις 20:30.
Δεν επιτρέπονται:
▪ H είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη της παράστασης.
▪ Το κάπνισμα και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών μέσα στο θέατρο.
▪ Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της παράστασης.
▪ Η λήψη φωτογραφιών με ή χωρίς φλας, η μαγνητοφώνηση ή/και μαγνητοσκόπηση μέρους ή ολόκληρης της παράστασης.
Για την είσοδο των θεατών στις παραστάσεις είναι απαραίτητη:
● H επίδειξη των εισιτηρίων σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.
● H επίδειξη ταυτότητας και των απαραίτητων νόμιμα θεωρημένων δικαιολογητικών που πιστοποιούν την ιδιότητα, στην περίπτωση αγοράς εισιτηρίων ειδικής εκπτωτικής/μειωμένης τιμής.
-
Αρχαίο Ωδείο Πάφου
08 Ιουλίου 2019
-
Πολιτιστικός χώρος Σκαλί Αγλαντζιάς
10 Ιουλίου 2019
Σχετικά
17 ενδιαφέρουσες παραστάσεις για ένα φουλ θεατρικό Απρίλιο στην Κύπρο
Μικρές και μεγάλες σκηνές με παραγωγές για όλα τα γούστα
Η ομάδα Physical Plastic παρουσιάζει την περφόρμανς Touch(ed) στο Ριάλτο
Μια επινοητική ηχητική-θεατρική σόλο περφόρμανς που αντικρούει έμφυλα στερεότυπα και πολιτισμικά ιδεώδη που αφορούν στην οικειότητα τόσο στη ζωή, όσο και στην καλλιτεχνική δημιουργία
Meatball: Η vegan κωμωδία της ΕΘΑΛ στο 8ο Φεστιβάλ Θεάτρου του Δήμου Στροβόλου
Τελικά πόσο βιγκανισμό αντέχει η ψυχή μας;
«Μια ιστορία αγάπης» ανεβαίνει στη Νέα Σκηνή του ΘΟΚ
Το έργο πραγματεύεται τον τρόπο με τον οποίο η αγάπη καταφέρνει να αλλάξει τη ζωή μας και να της δώσει αξία
Ο ΘΟΚ αποχαιρετά τον σπουδαίο Νίκο Χαραλάμπους
Η μεγάλη οικογένεια του θεάτρου θρηνεί από χθες την απώλεια ενός εκλεκτού ανθρώπου που αφιέρωσε όλη του τη ζωή στην τέχνη και το θέατρο με απέραντη δημιουργικότητα και ήθος
Έλβις και Μέριλιν: η νέα θεατρική παράσταση της Animagnet περιοδεύει στην Κύπρο
Οι δημιουργοί των «Μεταξούλη» και «Μάλο», σας φέρνουν μια ακόμα πρωτότυπη ιστορία
Ο Δρ. Γεώργιος Ορφανίδης γράφει για τις «Αλεπούδες» του Poınt To Contemporary Theater
Κριτική από τον Δρ. Γεώργιο Ορφανίδη, Θεωρητικό Τέχνης
«Μαρτυρίες Μνημονεύουν»: Ένα σκηνικό αφιέρωμα στα 50 χρόνια τουρκικής εισβολής
Με έξι θεατρικές μαρτυρίες καθώς και έξι τραγούδια
Η παραγωγή του θεάτρου Ανεμώνα "Κολιέ από μαργαριτάρια" για δύο παραστάσεις στη Λεμεσό
Το έργο είναι εμπνευσμένο από την τραγική ζωή της "Δήμητρας της Λέσβου".
3 εξαιρετικές αθηναϊκές παραστάσεις έρχονται στην Κύπρο
Ελληνικό θέατρο στην Κύπρο μέσα από τρεις απολαυστικές θεατρικές παραστάσεις