Θέατρο , News

Τελευταία εβδομάδα παραστάσεων για τις παραγωγές του ΘΟΚ

Η αρρώστια της νιότης, Ριχάρδος Γ’ Λαχταρώ

Δημοσιεύτηκε στις 15 Απριλίου 2019

Τελευταία εβδομάδα παρατάσεων για τις 3 εξαίρετες παραγωγές  του ΘΟΚ Η αρρώστια της νιότης, Ριχάρδος Γ’ & Λαχταρώ.

Νέα Σκηνή 
Η αρρώστια της νιότης του Φέρντιναντ Μπρούκνερ 

Δύο τελευταίες παραστάσεις
Λευκωσία: Θέατρο ΘΟΚ, Νέα Σκηνή
Παρασκευή 19 και Σάββατο 20 Απριλίου, 20:30

Η αρρώστια της νιότης, τo σπάνια παιγμένο και εξαιρετικά τολμηρό έργο του Φέρντιναντ Μπρούκνερ, γραμμένο το 1925, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Κύπρο. Η Αλίκη Δανέζη Knutsen, έχοντας μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών και συνεργατών στη διάθεσή της, φωτίζει την ατμόσφαιρα της εποχής του Μεσοπολέμου, καθορίζοντας το περιβάλλον μέσα στο οποίο τα πρόσωπα του έργου διερευνούν το υποσυνείδητό τους και οδηγούνται σε ακραίες συμπεριφορές.

Η μουσική, που γράφτηκε ειδικά για την παράσταση από την Monika, ερμηνεύεται ζωντανά στη σκηνή. Η ομάδα των ηθοποιών συμπεριλαμβάνει τους βραβευμένους με Βραβεία Θεάτρου ΘΟΚ Ανδρέα Τσέλεπο και Νιόβη Χαραλάμπους.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανήλικους θεατές.

Ένα θεατρικό έργο ολότελα προκλητικό,[…], συγκλονιστικό. Αφοριστικό. Αφόρητα κυνικό και απειλητικό.[…]
Το έργο αυτό του Μπρούκνερ είναι του είδους «έργο επικαιρότητας», και εγκιβωτίζει την απάθεια, την εγωμανία και την κατάπτωση των ηθών της αστικής μα και της πιο χαμηλής τάξης των νέων... σε μια περίοδο που προμηνύει την έλευση του φασισμού στην Ευρώπη. Απειλητικό έργο.[…] 
Με πολύ σπουδαίες ερμηνείες: από την Νιόβη Χαραλάμπους, η οποία νομίζω παρουσιάζει εδώ την μέχρι τούδε καλύτερη ερμηνεία της ως σήμερα- και τον Ανδρέα Τσέλεπο, το ίδιο καλό- που δικαιώνουν τα βραβεία τους στο θέατρο ο καθένας, πέρα για πέρα. Οι ερμηνείες και άλλων ηθοποιών είναι επίσης πολύ καλές. Η σκηνοθέτης πίστεψε στο έργο ανά χείρας[…] Μπράβο σε ΟΛΟΥΣ τους[...]
Δρ Nίκη Κατσαούνη, Κριτικός Θεάτρου, 31/3/2019

Μετάφραση Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία Αλίκη Δανέζη Knutsen
Μουσική Monika
Στίχοι τραγουδιών Monika-Σταύρος Ξενίδης
Σκηνικά-Κοστούμια Μαρίνα Χατζηλουκά
Κίνηση Αλέξης Βασιλείου
Ενορχήστρωση Άρης Ζέρβας
Σχεδιασμός φωτισμών Σταύρος Τάρταρης
Βοηθός Σκηνοθέτιδος Εβίτα Ιωάννου
Βοηθός Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος Ελένη Ιωάννου

Παίζουν 
Δημήτρης Γεωργιάδης, Κίκα Γεωργίου, Νίκη Δραγούμη, Φώτης Καράλης,
Βένια Σταματιάδη, Ανδρέας Τσέλεπος, Νιόβη Χαραλάμπους

Μουσικοί στη σκηνή
Μαριλύ Μήλια, Έλενα Μιχαηλίδου

Κεντρική Σκηνή
Ριχάρδος Γ’
του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Τρείς τελευταίες παραστάσεις
Λευκωσία: Θέατρο ΘΟΚ, Κεντρική Σκηνή Αίθουσα Εύης Γαβριηλίδης
Παρασκευή 19 & Σάββατο 20 Απριλίου, 20:30 και Κυριακή 21 Απριλίου, 18:00

Ένα από τα καλύτερα θεατρικά έργα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην κυπριακή σκηνή. Η ιστορία του δύσμορφου, κακού αλλά και απροσδόκητα γοητευτικού βασιλιά Ριχάρδου Γ’ είναι μια μελέτη για την εξουσία, τη βία και την «ομορφιά», που εκτυλίσσεται μέσα στο σκοτεινό περιβάλλον της μεσαιωνικής Αγγλίας και αποκαλύπτει τα πιο αρχέγονα ένστικτα της ανθρώπινης φύσης. Συνωμοσίες, λυκοφιλίες, συναλλαγές και εκβιασμοί συνθέτουν το σκηνικό της ζωής αυτού του αινιγματικού ήρωα, που βαδίζει τον δρόμο από τη γρήγορη άνοδο ως την εκκωφαντική πτώση. 

Η σκηνοθεσία του Πάρι Ερωτοκρίτου διερευνά την πολύπλοκη φύση του Ριχάρδου –στον ομώνυμο ρόλο ο Προκόπης Αγαθοκλέους– και τη σχέση του θεάτρου με την Ιστορία, για να αναδείξει τη διαχρονικότητα των θεμάτων του έργου. Η παράσταση βασίζεται σε ένα εντυπωσιακό επιτελείο συντελεστών και ηθοποιών, μεταξύ των οποίων οι 
Παναγιώτης Μπουγιούρης, Χριστίνα Παυλίδου και Δημήτρης Φραγκιόγλου. 

Συστήνεται για θεατές άνω των 15 ετών. 

Διαισθάνομαι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των θεατών που παρακολούθησε τον «Ριχάρδο Γ’» του Σαίξπηρ στην Κεντρική Σκηνή του ΘΟΚ συμφωνεί ότι έγιναν μάρτυρες όχι απλώς ενός υποκριτικού κομψοτεχνήματος εκ μέρους του Προκόπη Αγαθοκλέους, αλλά μιας ιστορικής, πλατιάς ερμηνείας που θα μνημονεύεται στο μέλλον ως κολοσσιαίο επίτευγμα στις αναφορές των ελληνόφωνων ανεβασμάτων του βάρδου. Θα άξιζε να παρακολουθήσει κανείς την παράσταση και μόνο γι’ αυτό.[…]
Όμως, ο καλός ηθοποιός δεν είναι απλώς ερμηνευτής. Είναι συνδημιουργός. Είναι άραγε εύκολο να φανταστεί κανείς αυτή την παράσταση χωρίς την επιβλητική παρουσία του πρωταγωνιστή της, δεδομένου βέβαια και του ότι ένα σημαντικό μέρος αυτής της έξοχης ερμηνευτικής προσωπογραφίας πιστώνεται στον σκηνοθέτη, Πάρι Ερωτοκρίτου; Ας κάνουμε μια προσπάθεια για να μην αδικήσουμε τον μόχθο και την προσήλωση των υπόλοιπων 15 ηθοποιών, αλλά και τα επιτεύγματα ολόκληρης της καλλιτεχνικής ομάδας.
Γιώργος Σαββινίδης, Φιλgood, 7/4/2019
 
Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος
Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Πάρις Ερωτοκρίτου
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Γιάννου
Μουσική: Μάριος Τακούσιης
Κίνηση-Χορογραφία: Παναγιώτης Τοφή
Μουσική διδασκαλία-τραγούδι-φωνή: Βασιλική Αναστασίου
Σχεδιασμός φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς
Βοηθός Σκηνοθέτις: Μαρία Ιόλη Καρολίδου
Βοηθός Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Ρέα Ολυμπίου

Παίζουν: Προκόπης Αγαθοκλέους, Εβελίνα Αραπίδη,  Μαργαρίτα Ζαχαρίου, 
Πέτρος Ιωάννου, Στυλιάνα Ιωάννου, Έλενα Καλλινίκου, Γιάννης Καραούλης,
Στέλιος Καψάλης, Γιώργος Κυριάκου, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, 
Παναγιώτης Μπουγιούρης, Χριστίνα Παυλίδου, Κώστας Σιλβέστρος, 
Δημήτρης Φραγκιόγλου, Βασίλης Χαραλάμπους

Συμμετέχουν τα παιδιά: Άρης Κυθρεώτης/Στέλιος Κυριακίδης


Θέατρο Αποθήκες
2... 5... 1 
Δράσεις Β΄ Τριμήνου

Λαχταρώ
της Σάρα Κέιν

Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις 
Λευκωσία: Θέατρο Αποθήκες
Τετάρτη 17, Παρασκευή 19, Σάββατο 20 & Κυριακή 21 Απριλίου, 20:30

Μόνο η αγάπη μπορεί να με σώσει
κι η αγάπη με ρήμαξε

Ένα μοναδικό θεατρικό ποίημα, που ερμηνεύεται από τέσσερις φωνές στο όριο της απόγνωσης, είναι το «Λαχταρώ», το πιο προσωπικό και σπαρακτικό κείμενο ενός θρύλου του σύγχρονου θεάτρου, της Σάρα Κέιν, που άλλαξε με τα έργα της την πορεία της μοντέρνας θεατρικής γραφής. Η τραυματική αναζήτηση της αγάπης, οι αγωνίες, τα αδιέξοδα, οι φόβοι και οι επιθυμίες του ανθρώπου που βουλιάζει στη δίνη του έρωτα και δίνει μάχη με τον εαυτό του και με τον άλλον, αναδύονται μέσα από το λυρισμό της γραφής και αποτυπώνονται στους συγκλονιστικούς παράλληλους μονολόγους της Κέιν.  

…και να ξεχνάω ποιος είμαι,
και να προσπαθώ να’ ρθω πιο κοντά σου
γιατί είναι ωραίο να μαθαίνω
να σε μαθαίνω…

Το έργο, γραμμένο με  το ψευδώνυμο Marie Kelvedon το 1998, λίγο πριν η Κέιν δώσει τέλος στη ζωή της μέσα στο ψυχιατρείο, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Κύπρο, στο πλαίσιο των πολύ επιτυχημένων Δράσεων του Β’ τριμήνου, στις Αποθήκες του ΘΟΚ. Σκηνοθετεί ο Θανάσης Γεωργίου, που πλαισιώνεται από την ξεχωριστή ομάδα των ηθοποιών και των συντελεστών των Δράσεων. Με το έργο αυτό η Κέιν σπάει τη φόρμα της συμβατικής δραματικής πλοκής και μέσα από τις λέξεις μάς παρασύρει, μαζί με τους ήρωες, σε ένα λυτρωτικό τέλος – σε μια πτώση προς το φως.

Τα έργα μου –ελπίζω– εντάσσονται αναμφισβήτητα σε μια θεατρική παράδοση. Ανήκουν σε μια μάλλον ακραία περιοχή θεατρικής παράδοσης, δεν έχουν όμως θέμα τους άλλα έργα. Δεν αφορούν τις μεθόδους αναπαράστασης. Γενικά, αφορούν την αγάπη. Την επιβίωση και την ελπίδα…
Σάρα Κέιν

Ο σκηνοθέτης Θανάσης Γεωργίου και η σκηνογράφος Έλενα Κοτασβήλι τοποθετούν τις τέσσερις μορφές του έργου της Σάρα Κέιν «Λαχταρώ» σε μια περικυκλωμένη από σκούρο νερό ξύλινη πλατφόρμα ενδιαμέσου ενός σκοτεινού περίκλειστου χώρου.[…]
Στην εκδοχή του Θανάση Γεωργίου, η συνύπαρξη των τεσσάρων σε μια «σχεδία» τους κάνει πιο υπαρκτούς, πιο ξεχωριστές οντότητες και τον λόγο πιο διαλογικό, πιο απευθυνόμενο από τον ένα στον άλλο. Η κίνηση του Φώτη Νικολάου, παρότι φιξάρει τις σωματικές εκφράσεις της απελπισμένης ενδοσκόπησης στο αρχικό και αργότερα επαναλαμβανόμενο στήσιμο των τεσσάρων, δημιουργεί και γραμμές σωματικής επικοινωνίας, με ιδιαίτερα έντονες τις διαγώνιες, τη μία μεταξύ της C (Child) και του A (Author.Abuser/Aleister Crowley) και την άλλη μεταξύ του B (Boy/Brother) και της M (Mother).[…]
Τα κοστούμια της Κωνσταντίνας Ανδρέου συμβάλλουν σ’ αυτό, δίνοντας στον καθένα από τους τέσσερις κοινωνικές και ηλικιακές διευκρινίσεις.[…]
Στη σκηνοθετική εκδοχή του Γεωργίου, εκείνη τη στιγμή ο Πατέρας/Abuser είναι πιο «ρόλος», παρά μια από τις διασπασμένες υποστάσεις της Κέιν. Το ίδιο αφορά και την υποκριτική μανιέρα των άλλων τριών ηθοποιών, Άντριας Ζένιου, Μάριου Κωνσταντίνου, Στέλας Φυρογένη που, σύμφωνα με τη σκηνοθετική γραμμή, πλάθουν από το δικό τους μέρος του κειμένου πιο διευκρινισμένους, θα έλεγα, ρόλους, πιο απτές μορφές, απ΄  ό, τι οι αναμνήσεις, οι πόθοι, οι πόνοι, οι τύψεις, οι εμμονές της Σάρα Κέιν.[…]
Νόνα Μολέσκη, Φιλgood, 14/4/2019

Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη
Σκηνοθεσία: Θανάσης Γεωργίου
Μουσική: Δημήτρης Σπύρου
Κίνηση: Φώτης Νικολάου
Σκηνικά: Έλενα Κοτασβήλι
Κοστούμια: Κωνσταντίνα Ανδρέου
Δραματουργική συνεργασία: Δημήτρης Καλακίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Σταύρος Ευλαμπίου

Παίζουν: Θανάσης Γεωργίου, Άντρια Ζένιου, Μάριος Κωνσταντίνου, Στέλα Φυρογένη

Πληροφορίες / Εισιτήρια
Λευκωσία: Ταμείο Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717
(Τρίτη-Κυριακή 10:00-13:30, 16:00-18:00) και ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy

Τιμές Εισιτηρίων: €12 / €6 (άνεργοι, συνταξιούχοι με την επίδειξη του αντίστοιχου αποδεικτικού εγγράφου, άτομα κάτω των 25 ετών με την επίδειξη πολιτικής ταυτότητας) 

Σχετικά

Ατζέντα
April 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Όλη η ατζέντα

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις το email σας!

Eγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε τις τελευταίες ειδήσεις στο email σας!

Close