Δημοσιεύτηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2019
Αναρωτιέμαι συχνά μετά από κάθε παράσταση, αν το εκάστοτε έργο έχει πρώτα λόγο στο σήμερα και κατά δεύτερον αν ο μέσος Κύπριος θεατής του 2019 μπορεί να γίνει μέτοχος αυτή της θεατρικής παράστασης.
Με τέτοιες σκέψεις έφυγα από την τελευταία παραγωγή της Νέας Σκηνής του ΘΟΚ, η οποία ανεβάζει το σπάνια παιγμένο έργο του Φέρντιναντ Μπρούκνερ ‘Η Αρρώστια της Νιότης’ σε σκηνοθεσία της Αλίκης Δανέζη Κνούτσεν.
Το συγκεκριμένο έργο χαρακτηρίζεται ως ψυχογράφημα, γράφτηκε το 1926 στα χρόνια του μεσοπολέμου στην Ευρώπη και παρακολουθεί μια ομάδα νέων φοιτητών ιατρικής, οι οποίοι οδηγούνται σε ακραίες συμπεριφορές. Η Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν σκηνοθετεί φωτίζοντας τις ψυχοσυναισθηματικές εξάρσεις των νέων αυτών ανθρώπων, τις σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ τους σε μία εποχή κατά τη διάρκεια της οποίας προετοιμάζεται το έδαφος για τα ναζιστικά και φασιστικά καθεστώτα της Γερμανίας και της Ιταλίας αντίστοιχα.
Η σκηνοθέτις εντυπωσιάζει για άλλη μία φορά με την επιλογή της να κατακερματίζει τη σκηνή, να τοποθετεί τους ηθοποιούς σε αυτήν πότε ως ρόλους και πότε ως ανδρείκελα, ενώ ταυτόχρονα η μουσική και η κίνηση των σωμάτων συνομολογούν τα πάθη και τα συναισθήματα των ηρώων.
Ένα δύσκολο και δυσνόητο έργο, μέσα στο οποίο η σκηνοθέτης κατάφερε να δημιουργήσει ένα αριστοτεχνικά άρτιο περιβάλλον με εξαιρετικές ερμηνείες από το καστ. Μία παράσταση που σχοινοβατεί σε τεντωμένο σχοινί και κατορθώνει να μας εντυπωσιάσει με τα επιμέρους υλικά παρασκευής της, χωρίς όμως να γίνει κατορθωτό να περάσει στο θεατή όλο εκείνο το περικείμενο του 1926 και του Φέρντιναντ Μπρούκνερ, για το οποίο γίνεται μία μόνο αναφορά στο τέλος της παράστασης.
Η Κνούτσεν προτίμησε να ρίξει πολύ επιτυχημένα το φως στις ψυχολογικές μεταπτώσεις των ηρώων της και να τοποθετήσει τους ηθοποιούς της μέσα σε μία σκοτεινή και κατακερματισμένη ατμόσφαιρα της εποχής με δυνατές ερμηνείες.
Ισχυρό στοιχείο της παράστασης η μουσική της Μόνικα και η επιβλητική παρουσία των δύο βιολοντσέλων.
Σχετικά
Παράταση για τα «Μικρά συζυγικά εγκλήματα» από το Θέατρο Διόνυσος
Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Σώτου Σταυράκη
Η γαλλική κωμωδία "Le Prenom" ανεβαίνει στην Κύπρο με τους Ι. Μιχαηλίδη, Ρ. Λουιζίδου, Κ. Κατσούλης, Ν. Μακρυγιάννη και Λ. Ζαμπετάκη.
Σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Υποβολή αιτήσεων για την 24η Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου
Η πλατφόρμα θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 15ης και 17ης Νοεμβρίου 2024 στο Θέατρο Ριάλτο, στη Λεμεσό
"[Α]πίθανες Ιστορίες - Η διαδικασία": Ενα θεατρικό αναλόγιο για τη Σουηδική Αρχαιολογική Αποστολή στην Κύπρο (1927-31)
Στον κήπο του Κυπριακού Μουσείου στη Λευκωσία
"Πριν έρθει ο Γερμανός" για τρεις παραστάσεις στο Flea Theatre
Ένα σύγχρονο θεατρικό έργο για τη νόσο του Αλτσχάιμερ
Tα μεγαλύτερα ονόματα του θεάτρου στην πρώτη διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου Κύπρου
29 Απριλίου - 16 Ιουνίου 2024, Παττίχειο Δημοτικό Θέατρο, The Warehouse by ITQuarter, ΕΤΚΟ και Ξενοδοχείο Βερεγγάρια, Λεμεσός
Το αφιέρωμα της Φίνος Φιλμ στον Γιάννη Φέρτη που «έφυγε» χθες από τη ζωή
Η Φίνος Φιλμ, αποχαιρέτησε τον μεγάλο ηθοποιό, με ένα βίντεο στο Instagram
"Στο ροζ μου συννεφάκι": Μία διαδραστική παράσταση για μικρούς και μεγάλους στο Κτήριον 53
Με ένα πρωτότυπο κείμενο που καταφέρνει να θίξει σοβαρά θέματα περιθωριοποίησης και εκφοβισμού
Τελευταία παράσταση της παραγωγής του Θέατρο Piccolo «Ο Γάτος με τις μπότες»
Μια παράσταση για παιδιά βασισμένη στο κλασικό παραμύθι "Ο παπουτσωμένος γάτος"
Presence (light): Ένα τελετουργικό performance art από την Melissa Zanga στο Κτήριον 53
Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων στη Λευκωσία του Φεστιβάλ Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών ΑΝΤΙ-ΣΚΗΝΟ